Iphone 5 Sim Lock 2

juanxi

Hola tmo_marissa, abro un tema nuevo porque al intentar responder se produce un error. Gracias por la respuesta, pero no me sirve de ayuda. Entiendo que tengáis ciertas políticas de trabajo dentro de la empresa, pero no existe ninguna forma en la que yo pueda ponerme en contacto con el dueño original. Me imagino que a través del numero IMEI, vosotros podéis comprobar quién ha sido el dueño original, así como verificar que todo estuviera en orden con su facturación.

Me gustaría entender la diferencia entre "no podemos" y "no queremos" ofrecer este servicio. El teléfono no tiene ningún reporte por perdida o robo como me han indicado desde Apple, así que está en vuestras manos el poder solucionarlo.

También me gustaría entender, cómo empresas de terceros pueden ofrecer el desbloqueo del terminal de manera legal, teniendo en cuenta que la orden de desbloqueo tiene que pasar por su compañía.

Un saludo y gracias.

All replies

• tmo_marissa

Re: Iphone 5 Sim Lock 2

Happy New Year juanxi, and apologies for the delay in response here.  I think you make an interesting point - you're correct that we should have IMEI use records and be able to match the line that the IMEI was used on to a specific account.  However, legally we're not able to divulge that information to anyone but the primary account holder.  So we can not offer unlock services to anyone but the original device owner, since we can't open up and review the account with anyone but them in order to check their eligibility, not to mention confirm or deny that eligibility. 

As for how third party unlock companies complete the unlock process, I've honestly wondered that a few times myself, especially with iPhones as they're all unlocked remotely through Apple - we simply send the request and Apple completes the process.  I can't speak to or advise you to follow that type of process, although I know we have some users who've recommended it as a solution when the phone isn't eligible to be unlocked by T-Mobile.  I'm sorry to hear that you're unable to contact the original owner, as that's the only person we'd be able to approve an unlock for.

- Marissa